# 1

Hej och välkommen till När himlen gör havet blått.

Blå är min favoritfärg.

Idag har det regnat men nu skiner solen och jag får lust att gå ut men här sitter jag istället och trycker på tangenterna i den ordning jag tycker att de ska komma för att meningarna ska bli precis så som jag vill ha dem. (Med reservation för stavfel, missade bokstäver o.s.v.)

Igår visste jag vad jag skulle göra efter klockan tre. Jag jobbar på en låg- mellanstadieskola och är på eftermiddagen på ett av deras lågstadiefritids och igår var det min tur att gå med de elever från tre fritids som valt att gå till en lekpark i närheten men det var risk för regn och då blev det inställt.
Eftersom parken nu blev inställd p.g.a. av risk för regn som aldrig kom frågade jag vad den som var planerad på park skulle göra istället. Jag blev placerad på en annan aktivitet och var nöjd med det.
En stund senare passerar jag en annan personal från ett annat fritids som säger att jag inte alls ska ha den aktvitet jag blev placerad på utan deras ena personal ska ta den. Det var som att de drog undan mattan för mig och bara lät mig falla.

Plötsliga ändringar i planeringen är inte alltid den smartaste strategin för en som har Aspergers syndrom så hela eftermiddagen blev som kaos för mig. Jag gick i.a.f. med på att vara ute på gården i stället, man får försöka ta det som det blir.
En sån liten grej som egentligen är en ren struntsak kan ställa till det nåt så otroligt. Jag tror det är svårt för en ”mugglare” (en som inte har diagnosen eller kan så mycket om den) att förstå varför det blir problem för personen.
Men det är en ny dag idag som jag brukar säga.

Det står ”bäst före” inte ”dålig efter”.

Och inte nog med det, jag glömde paraplyet på jobbet idag också.

 

Lämna en kommentar